Podprogram 2017 – efekty

Autor: Henryk Kłopski | | aktualności, pomoc żywnościowa POPŻ

        Bank Żywności w Gorzowie Wlkp. realizował w okresie sierpień 2017 – czerwiec 2018 Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa 2014-2020 /  Podprogram 2017 współfinasowany z Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym, którego celem było zapewnienie najuboższym mieszkańcom Polski pomocy żywnościowej oraz uczestnictwa w działaniach w ramach środków towarzyszących.

  1. Osoby potrzebujące otrzymały bezpłatnie artykuły spożywcze:
  • warzywne i owocowe (groszek z marchewką, fasola biała, koncentrat pomidorowy, buraczki wiórki, powidła śliwkowe);
  • skrobiowe (makaron jajeczny, makaron kukurydziany bezglutenowy, ryż biały, kasza gryczana, herbatniki maślane),
  • mleczne (mleko UHT, ser podpuszczkowy dojrzewający),
  • mięsne (szynka drobiowa, szynka wieprzowa mielona, pasztet wieprzowy, kabanosy wieprzowe, filet z makreli w oleju),
  • cukier (cukier biały, miód wielokwiatowy),
  • tłuszcze (olej rzepakowy),
  • dania gotowe (gulasz wieprzowy z warzywami).
  1. Współpracowaliśmy łącznie z 43 Organizacjami Partnerskimi Lokalnymi, w tym z 34 z terenu województwa lubuskiego oraz z 9 z południowych terenów województwa zachodniopomorskiego. 
  2. Pomoc żywnościowa trafiła łącznie do 25 702 osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, w tym do 20 182 osób z terenu województwa lubuskiego oraz do 5 520 osób z południowych terenów województwa zachodniopomorskiego.
  3. Wydaliśmy osobom potrzebującym:
  • 1 108,19 ton żywności,
  • 145 652 paczek żywnościowych,
  • 62 170 posiłków.
  1. W ramach Podprogramu 2017 realizowaliśmy również działania towarzyszące skierowane do osób korzystających z pomocy żywnościowej. W ramach tych działań przeprowadziliśmy łącznie 160 warsztatów edukacyjnych, w których uczestniczyły 2 273 osoby.
  2. Rodzaje warsztatów:
  • ekonomiczne – 30 spotkań dla  470 uczestników,
  • żywieniowe – 40 spotkań dla 591 uczestników,
  • kulinarne – 56 spotkań dla 783 uczestników,
  • niemarnowanie żywności – 34 spotkania dla 429 uczestników.